اجلاس تهران فرصتی برای کاهش تحریم ها علیه ملت ایران است
طرفداران دکتر محسن رضایی
o آفاق را گرديده ام مهر بتان ورزيده ام .خوبان فراوان ديده ام اما تو چيز ديگري
خانه آرشیو عناوین مطالب وبلاگ RSS
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

اسلایدشو

اسلایدر

اجلاس تهران فرصتی برای کاهش تحریم ها علیه ملت ایران است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی اجلاس تهران در شبکه 2 سیما با اشاره به خروج ایران از پیمان نظامی سنتو بعد از انقلاب اسلامي و پیوستن به جنبش عدم تعهد سه ماه بعد از پیروزی انقلاب تصریح کرد: علت این اقدام وجود اصول و ارزش های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران با جنبش عدم تعهد بود. به طوری که شعار نه شرقی نه غربی انقلاب به نحوی جزء ارزش های جنبش در دنیا بوده است.

وی با اشاره به ابهامات و چالش هایی که پیش روی جنبش عدم تعهد ایجاد و موجب تضعیف این ندای جهانی شد، گفت: موقعیت کنونی فرصت مناسبی است که با استفاده از ظرفیت های موجود ایران و جنبش هر دو از آن بهره مند شوند و انشالله ریاست ایران یک دوره تاریخی و موفق را در عدم تعهد رقم خواهد زد.

دکتر رضایی به مزاح گفت : مبارک رییس جمهور مصر رفت و ریاست این اجلاس از آقای مرسی به آقای احمدی نژاد رسید و گرنه اتفاق دیگری می افتاد که نامبارک بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یک مثال برای بهره مندی ایران آن است که در مذاکرات با گروه 1+5 ،علاوه بر ایران سابق آنها با ایرانی سر میز مذاکره می نشینند که ریاست غیر متعهدها را بر عهده داشته و نمایندگی 120 کشور دنیا را برخوردار است. یعنی ایران به نمایندگی از اين کشورها مباحث خلع سلاح جهانی را پی گیری خواهد کرد.

دکتر رضایی با اشاره به این موضوع که عدم تعهد برای خروج از حالت تدافعی و اعلام موضع صرف و اثرگذاری بیشتر در سطح بین الملل به یک بازسازی مطابق با شرایط جدید دنیا نياز دارد افزود: در جهان امروز نیاز به باز تعریف اصول و آرمان های جنبش عدم تعهد وجود دارد و باید بر اساس سلطه جویی و نژاد پرستی نوین موجود در دنیا ، کشورهای در حال توسعه و اعضای جنبش در درون ساختار عدم تعهد اصول و مبانی مدونی مانند اصول سازمان ملل و نهادهای مشابه تعیین و تعریف کرده و اعضاء در همه نهادهای دیگر که عضو هستند مثل شورای امنیت یا آژانس بین المللی انرژی اتمی اصول مدون عدم تعهد را پی گیری کنند.

وی افزود: به این ترتیب نیروی بزرگی پشت سر سازمان ملل بوجود می آید و حداقل با ایجاد موازنه حقوقی جنبش از لاک دفاعی خارج می شود. دکتر رضایی افزود: در دنیای امروز آمریکا در مورد مسایلی چون محیط زیست، تروریسم و حقوق بشر دیگر کشورها را متهم می کند. در حالیکه خود در همه این زمینه ها دخالت جدی دارد. جنبش عدم تعهد در این مباحث می تواند عدم تبعیض را اصل قرار داده و پی گیری کند و با اصل عدم تبعیض حتی قدرت های جهانی را مورد مواخذه قرار دهد.به این ترتیب عدم تعهد می تواند خود را به عنوان یک نیروی مستقل که دلسوز مردم دنیاست به اثبات برساند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مظاهر بی عدالتی و تجاوز به ملت ها را باید احصاء کنیم و با انطباق آنها با اصول جنبش عدم تعهد به اصولی برسیم که مانع از بی عدالتی و تجاوز مطابق با ظرفیت های حقوقی در دنیای امروز باشد و چه بهتر که این بازتعریف ها در متن یا الحاقیه بیانیه اجلاس تهران گنجانده شود.

دکتر رضایی همچنین در این برنامه تلویزیونی تصریح کرد: در دیپلماسی ايران هم بايد نوسازی صورت پذیرد، چون با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب تجربه خوبی وجود دارد، ولی به خاطر جمع بندی نکردن مباحث گاه آغاز حرکت ها از صفر بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همزمان با نوسازی در جنبش غیر متعهدها باید خودمان را هم بازسازی کنیم. از جمله در جنبه های حقوق بین الملل چون ظرفیت های زیادی در دنیا وجود دارد و باید در نهادهایی همچون غیر متعهدها، اکو، سازمان ملل، کنفرانس اسلامی و دیگر نهادها و محافل بین الملل فراتر از اعلام موضع به فرآیند سازی و عملیات های دیپلماتیک دست بزنیم.

دکتر محسن رضایی تصریح کرد: پیش برد فرآیند دیپلماتیک نیاز به توجه ویژه به مبادله اطلاعات بیشتر با نهادها و کشورها و توجه فعال به روندهای قبل و بعد از مذاکرات دارد. یک مذاکره تنها یک بخش کوچکی از یک عملیات دیپلوماتیک و رایزنی های فراوان است.

وی افزود: در دیپلماسی حتما باید نوسازی انجام شود و یک راهکار آن اهتمام جدي به حقوق بين الملل است.

دکتر رضایی خاطر نشان ساخت: روش های سنتی و قدیمی دیگر در عرصه دیپلماسی جوابگو نیست وي افزود: باید به راهکارهای تهاجمی رو بیاوریم و از جمله مهمترین آنها استفاده از ظرفیت های حقوقی است. از جمله در مبارزه با خلع سلاح هسته ای که غیر متعهدها با ریاست ایران باید پرچمدار آن باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پرچمداری انگیزه می خواهد و ایران به همراه دیگر کشورهای موثر غیر متعهد می تواند در دوره ریاست خود با سازماندهی موثر و استفاده از راهکارهای حقوقی و تاکید بر اصول غیر متعهدها در دنیای امروز و مدون کردن آنها ظرفیت های سیاسی، حقوقی و رسانه ای کشورهاي عدم تعهد را فعال ساخته و مورد استفاده قرار دهد.

دکتر رضایی این اجلاسیه و ریاست آن را فرصت بسیار مناسبی برای کاهش تحریم ها علیه ایران بویژه لغو تحریم های اضافی و یک جانبه بر شمرد و گفت: طی سه سال آینده این اتفاق خواهد افتاد . این اقتصاددان ، کاهش تحریم ها، ایجاد بازار و بیمه و بانک مشترک و تقویت دیپلماسی عمومی را از ظرفیت ها و امکانات کوتاه مدت پیش روي اجلاس غير متعهدها در تهران برشمرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط مرتضی میرچولی | لینک ثابت |

آخرین مطالب:
  • » پیام تبریک دکتر محسن رضایی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران
  • » فردا، کنفرانس خبری دکتر محسن رضایی
  • » صفحه کلیپ های دکتر محسن رضایی در آپارات
  • » بعد از موذن زاده، بهمنی و ...، نوبت به محمود کریمی و سایرین رسید
  • » بیانیه جمعی از هنرمندان به حمایت از رضایی
  • » لیست حامیان مردمی دکتر رضایی برای شورای شهر
  • » نظرسنجی‌ها: اکثریت به محسن رضایی رای می دهند+نمودار
  • » حمایت خانواده شهید هزاوه ایلام از دکتر محسن رضایی
  • » حمایت رسمی بیماران تالاسمی خراسان رضوی از محسن رضایی
  • » حمایت انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون شهر تهران
  • » حمایت بانوان فعال اقتصادی از رضایی
  • » برنامه‌های رضایی برپایه نیاز مردم تنظیم شده است
  • » اعلام حمایت استقلالی ها از محسن رضایی
  • » حمایت نوه امام راحل از محسن رضایی
  • » بازتاب تصویری نشست خبری دکتر رضایی در سایر رسانه ها
  • » تعیین زمان برای حل مشکلات شعار پوپولیستی است/ به شرف رزمندگیم قسم،با مطالعه آمده ام
  • » سفره مردم و دولت باید یکی شود
  • » بی نظیر‌ترین برنامه انتخاباتی در ‌تاریخ انتخابات ایران رو‌نمایی شد
  • » با انتشار بیانیه ای توسط بیش از شش هزار از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اعلام شد
  • » باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود